A Google küldetése az, hogy “rendszerezze a világ információit, és azokat mindenki számára hozzáférhetővé tegye”. Négy rendkívül fontos tipp jelent meg a Google e-kereskedelmi könyvéből. Vessünk egy pillantást ezekre az e-kereskedelem SEO tippjeire, és nézzük meg, hogyan lehet ezeket megvalósítani egy online webáruházban.

Távolítsuk el a hagyományos mozgó slidereket

Valamikor gyakori volt, hogy az e-kereskedelmi weboldalak, nagy sliderekkel és csúszkákkal voltak ellátva – ezeket gyakran a kezdőlapokon helyezték el, és az első helyet foglalták el az oldalon. Bizonyos webshopok esetében jelenleg is ott találjuk őket.

A Google eCommerce UX könyve szerint az oldal látogatóinak csupán egy százaléka kattint egy ilyen slide-ra. Mivel kevésbé kattintanak rájuk a látogatók, sokkal hasznosabb lehet, ha valami mást helyezünk el a főoldalon, például a legnépszerűbb termékkategóriákat.

A mozgó sliderek problémája ezzel még nem ér véget. Nem csak, hogy nem kattintanak rá, hanem a mozgókép el is vonhatja a figyelmet a weboldal más tartalmairól, ezen kívül az oldal betöltési idejét is lelassíthatja.

Használjunk egyértelmű leíró CTA-kat

A Google nagy mennyiségű cselekvésre ösztönzést (CTA) tesz közzé e-kereskedelmi UX-könyvében. Természetesen mindenki tudja, hogy fontos, hogy rengeteg CTA szerepeljen a szövegükben annak érdekében, hogy ösztönözzék az ügyfeleket a konverzióra – ám a Google tanácsa ennél mélyebbre terjed ki.

A kiindulópont az, hogy az ügyfelek számára egyértelművé kell tennünk, hogy a weboldalon való tartalmakra kattintás során hova kerülnek. Megfelelő CTA-k megadásával nagyobb valószínűséggel kattintanak az optimális céltartalomra, ahelyett, hogy rossz aloldalra kerülnének, és csalódottan kilépnének a webshopunkról. Ez egyértelműen javítja weboldalunk felhasználói élményét.

A Childsplay Clothing külföldi webshop nagyszerű példa egy olyan webhelyre, amely a leíró CTA-kat megfelelően használja. Vessünk egy pillantást arra, hogy ez a webshop hogyan használja az egyszerű parancsokat CTA-ként, hogy az ügyfelek pontosan tudják, hol fognak landolni a webhelyen.

E-kereskedelmi SEO tanácsok a Google-tól 3

Engedélyezzük a regisztráció nélküli vásárlást

Számos webáruház továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a vásárlók felhasználói fiókot hozzanak létre a vásárlás során. Ez több szempontból hasznos lehet. Ha minden ügyfélnek van fiókja, az lehetővé teszi, hogy jobb ügyfélszolgálatot nyújtsunk nekik, ezenkívül megadhatják azokat az adatokat, amelyek segítségével a marketing folyamatok során meg lehet célozni őket.

Bár ezek a pontok jót tehetnek a vállalkozásának, nem szabad akadályozni a felhasználókat a vásárlás során. A potenciális vásárlók több mint egyharmada elhagyja a weboldalt, ha regisztrálnia kell a vásárláshoz.

Használjunk felhasználóbarát keresőt webshopunkon

Webshopunknak rendelkeznie kell keresési funkcióval, hogy az ügyfelek ne töltsenek feleslegesen időt olyan termékek keresésével, amelyek nálunk nem találhatók meg.

Ezen kívül elengedhetetlen, hogy a webshop keresési funkciója felhasználóbarát legyen. Funkcionálisan ez azt jelenti, hogy érdemes automatikus javaslatokat megjeleníteni, amikor az ügyfelek elkezdenek gépelni, és a keresésnek képesnek kell lennie a hibásan írt keresési kifejezések kijavítására, helyes kifejezés ajánlására. Végül ne feledjük, hogyha egy keresésre nincs találat, akkor alapértelmezés szerint mutassuk meg a vásárlóknak például a népszerű termékeket.