A megfelelő webshop rendszer kiválasztása fontos része egy e-kereskedelmi vállalkozás felépítésének. Amikor elkezdjük kutatni a lehetőségeket, a Shopify és a WooCommerce valószínűleg a lista elején lesznek.

Elvégre ezt a kettőt több webáruház-tulajdonos használja, mint bármely más megoldást a piacon.

Ebben az alapos összehasonlításban a Shopify és a WooCommerce erősségeit és gyengeségeit nézzük meg. A cikk végére egyszerűbb lesz a döntés, hogy melyik webshop rendszer lesz a vállalkozásod számára a legideálisabb.

Áttekintés

Shopify: Az egyik leggyorsabb és legegyszerűbb bérelhető webáruház platform, amellyel online áruházat indíthatunk.

WooCommerce: A WooCommerce használatához WordPress weboldalt kell létrehozni. Összességében a WooCommerce ugyanolyan képességeket biztosít, mint a Shopify – eladhatjuk termékeinket, elfogadhatjuk a fizetéseket, kezelhetjük a megrendeléseket és még sok minden mást. A WooCommerce fontos különbsége azonban, hogy nyílt forráskódú – ami azt jelenti, hogy a forráskód szabadon letölthető, szerkeszthető és módosítható. Lényegében a WooCommerce magasabb (és más) szintű testreszabást biztosít, mint a Shopify, amely megköveteli, hogy a szoftver korlátai között dolgozzunk.

Árképzés

A Shopify havi előfizetéses alapon kínálja platformját, három alapcsomaggal – Basic Shopify, Shopify, Advanced Shopify – és két további opcióval, a Shopify Lite és a Shopify Plus (más néven Enterprise). Összességében az összes alapvető Shopify-csomag tartalmazza az online áruházat, blogot, korlátlan számú termékfeltöltési lehetőséget, 24/7-es támogatást, a Shopify POS alkalmazást – a specifikusabb funkciók pedig a csomagtól függenek.

Mivel a WooCommerce egy nyílt forráskódú bővítmény, a használatával járó költségek nagyon különböznek a Shopify árképzésétől. A WooCommerce esetében a bővítményt ingyenesen letölthetjük – ez azonban nem jelenti azt, hogy a WooCommerce segítségével teljesen ingyenes webáruházunk lesz.

A WooCommerce használatához WordPress weboldalra van szüksége, ami azt jelenti, hogy fizetni kell az olyan költségekért, mint a tárhely, a domain név és a sablon, amennyiben fizetős sablont használunk. Ami konkrétan a WooCommerce-t illeti, előfordulhat, hogy fejlesztői segítségre is szükség lesz, ha teljes mértékben ki akarjuk használni a bővítmény testreszabhatóságát. Ezért, bár maga a WooCommerce ingyenes, számos egyéb változó költséggel kell számolni, amikor ezt a webshop rendszert használjuk.

Felhasználók véleménye

Shopify
Mit mondanak az ügyfelek a webshopok egyik legismertebb platformjáról?

Kétségtelen, hogy a Shopify leggyakoribb előnye, a platform könnyű kezelhetősége. A felhasználók újra és újra arról írnak, hogy mennyire egyszerű egy Shopify áruház felállítása, a rendszer megismerése és az összes beépített funkció használata. Ennek mentén sok véleményező írja, hogy a Shopify-t használta első webáruháza létrehozásához, és értékeli, hogy mennyire megközelíthető a kezdők számára.

Ami a negatívumokat illeti, sok felhasználó szerint több sablonlehetőség lehetne, és összességében szabadabban testreszabhatók lehetnének a sablon. Néhány véleményező úgy gondolja, hogy a Shopify drága, különösen a különböző tervezési szintek között.

Összességében azonban úgy tűnik, hogy a felhasználók többsége rendkívül elégedett ezzel a platformmal és másoknak is ajánlaná.

WooCommerce
A felhasználók messze a legjobb webshop motornak tartják a WooCommerce-t, kiemelve a beépített funkciókat, valamint a WooCommerce által kínált testreszabási lehetőségeket és a rengeteg hozzá fejlesztett ingyenes bővítményt.

Másrészt, bár úgy tűnik, hogy az értékelők végső soron ajánlják a WooCommerce-t, és szívesen használják a vállalkozásuk számára, úgy tűnik, hogy számos figyelemre méltó problémát is megemlítenek ezzel a rendszerrel kapcsolatban. Az értékelők gyakran írják, hogy bár a WooCommerce ingyenes, néhány fizetős bővítmény miatt hamar költségessé válik. Továbbá azt is megemlítik, hogy a túl sok bővítmény hozzáadása bonyolult lehet, és ezért néha a rendszer frissítése is trükkös lehet.

Mindezek alapján a felhasználók összességében elégedettnek tűnnek a WooCommerce-rel kapcsolatos tapasztalataikkal.

Előnyök és hátrányok

Itt az ideje, hogy megnézzük, hogyan állnak ezek a platformok egymással összehasonlítva.

Először is, mindhárom megoldás jelentős funkciókészlettel rendelkezik, és a használhatóságukról ismert – összességében lehetővé teszi, hogy létrehozzuk, hatékonyan kezeljük webshopunkat. Ráadásul mindkét platformmal kapcsolatban a felhasználók pozitív tapasztalatokat írtak az egyes megoldások lehetséges előnyei és hátrányai ismeretében.

A Shopify tekintetében a platform legfőbb előnyei a következők:

  • Könnyű használat.
  • Hatalmas mennyiségű integrációs lehetőség.
  • Gyors módja egy webáruház létrehozásának, különösen kezdőként vagy technikai ismeretekkel nem rendelkező személyként.

Ezzel szemben a Shopify néhány legjelentősebb hátránya a következő:

  • Fejlett funkciók csak a legmagasabb szintű tervben.
  • Erős függőség az integrációs lehetőségektől bizonyos funkciók esetében.
  • Tranzakciós díjak a Shopify Payments-től eltérő fizetési processzor használatáért.

Ráadásul, bár mindkét megoldásról lenyűgöző felhasználói értékelések születtek, úgy tűnik, hogy a Shopify értékelői a leglelkesebbek. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Shopify mindenféle formájú és méretű vállalkozásnak megfelel, és az egyik leggyorsabb és legegyszerűbb módját kínálja egy webáruház létrehozásának.

A WooCommerce előnyei:

  • Ingyenesen letölthető.
  • Nyílt forráskódú plugin, széleskörű testreszabási lehetőségekkel.
  • Többé-kevésbé out-of-the-box használható, ha nem akarjuk szerkeszteni a kódot.
  • A legjobb megoldás, ha már van egy WordPress weboldalunk.

A WooCommerce lehetséges hátrányai:

  • Több fejlesztést vagy technikai tudást igényelhet ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználja a bővítmény nyújtotta előnyöket.
  • Saját tárhelyet igényel.
  • A rendelkezésre álló plusz bővítmények plusz költséget jelenthetnek.

Végső soron a Shopify-hoz képest úgy tűnhet, hogy a WooCommerce egy kevésbé jó választás. Azonban ehhez a két mindenre kiterjedő, hosztolt rendszerhez képest a WooCommerce egyszerűen jobban megfelel azoknak, akik a nyílt forráskódú megoldás által kínált testreszabási lehetőségeket keresik. A WooCommerce valószínűleg az egyik legegyszerűbb és legolcsóbb lehetőség, mivel nem igényel annyi fejlesztést, mint például a Magento. Ráadásul WordPress oldallal rendelkező vállalkozók számára a WooCommerce lehet az egyik legkézenfekvőbb webshop motor.