A SEO stratégia határozza meg, hogy a megcélzott ügyfelek mennyire könnyen találják meg a weboldalunkat a keresőoldalakon. Tekintettel arra, hogy az internetfelhasználók 75%-a nem is nézi tovább a keresési eredmények első oldalát, ez nem könnyű feladat.
Íme 12 egyszerű SEO tipp és trükk, amelyek segítségével láthatóvá tehetjük weboldalunkat a leendő ügyfeleink számára:
1. Célozd meg a releváns elsődleges és másodlagos kulcsszavakat
A kulcsszókutatás minden jó SEO-stratégia alapja. Ha tudod, hogyan használd hatékonyan a kulcsszavakat, olyan tartalmakat dolgozhatsz ki, amelyek több embert vonzanak. Az első lépés az oldal elsődleges és másodlagos kulcsszavainak azonosítása.
Az elsődleges kulcsszó a tartalom fő fókusza. Oldalanként csak egy elsődleges kulcsszót kell kiválasztanod. Ennek relevánsnak kell lennie a termékeiddel és a szolgáltatásaiddal.
A másodlagos kulcsszavak támogatják a fő témát. Ezekből valószínűleg több is lesz, gyakran ezek részletesebbek, mint az elsődleges kulcsszó, és olyan altémákat képviselnek, amelyeket egy cikk során kifejtesz. Próbáld meg természetes módon beépíteni őket a tartalmadba, de ne erőltesd őket, ha nem illenek bele.
Az elsődleges és másodlagos kulcsszavak megtalálásához használhatod a Google Kulcsszótervező eszközét.
2. Írj minőségi eredeti tartalmat
Ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók megtalálják és visszatérjenek az oldaladra, akkor átfogó és minőségi tartalomra van szükséged.
Az eredeti tartalom megmutatja a közönségnek az egyedi nézőpontod, szakértelmed, és lehetővé teszi, hogy kapcsolatot építsen ki veled. Ráadásul a keresőmotorok algoritmusai, különösen a Google, úgy vannak kialakítva, hogy kiszimatolják az egyedi tartalmakat.
Ideális esetben a tartalomnak átfogónak kell lennie. Ez azt jelenti, hogy az általad közzétett tartalom mindenre választ ad, amit a felhasználó tudni szeretne az adott témáról. Az átfogó oldalak segítenek megmutatni a keresőmotoroknak, hogy az adott téma szakértője vagy.
Gondold át, hogy milyen témák nyújtanak hosszútávú értéket az olvasóknak anélkül, hogy a bejegyzés jelentős frissítésére lenne szükség. Próbáld meg elkerülni a szezonális híreket. Ezek az oldalak nem valószínű, hogy hosszútávon relevánsak maradnak.
3. Figyelj a keresőben való megjelenésre és célozd meg a kiemelt találatok helyét
Ha azt szeretnéd, hogy az általad írt tartalom jól teljesítsen, győződj meg róla, hogy a látogatók által feltett kérdésekre válaszol. Ennek egyik módja a kiemelt találatok megcélzása.
A kiemelt találatok a Google találati oldalának tetején jelennek meg. Azt a célt szolgálják, hogy megválaszolják a felhasználó kérdését anélkül, hogy el kellene hagynia a találati oldalt. Jól láthatóak, hasznosak és valószínűleg organikus forgalmat vonzanak, mivel a számozott találatok előtt jelennek meg. SERP-funkcióknak is nevezhetjük őket.
A kiemelt snippetek megcélzására használt stratégiák hasznosabbá tehetik tartalmad az olvasók számára, és javíthatják SEO-d, még akkor is, ha nem jelensz meg a kiemelt részben.
A megjelenéshez a következőket érdemes tenni:
Először is, válaszd ki, hogy mely tartalmakat szeretnéd optimalizálni a kiemelt snippet megcélzására. Használd a korábban említett Kulcsszótervező eszközt a releváns kulcsszavak azonosításához, amelyekkel a keresési szándékot és a kiemelt listát megcéloznád.
Ezután keress rá az adott kulcsszóra, hogy megnézd, milyen típusú tartalmak jelennek meg jelenleg. Jegyezd fel, hogy a tartalom milyen kérdésre ad választ, és hogy van megírva.
Például a snippet egy felsorolás vagy egy táblázat? Helyes az információ? Mi szerepel a tartalom elején? Ezek a megfigyelések támpontot adnak ahhoz, hogy hogyan szerkeszd a tartalmat.
Add meg az oldalon a címsorokat és alcímeket. A címsorok és alcímek megkönnyítik a tartalom megértését, befogadását, ami segíthet javítani a keresési rangsorolást.
4. Optimalizáld az oldal címét és meta leírását
Az oldal címe és meta leírása lehet az első dolog, amivel a látogató először találkozik. A felhasználók pusztán ezek alapján dönthetnek arról, hogy rákattintanak-e az oldalra, vagy kihagyják azt. Ezáltal nagy jelentősége van az itt megjelenő néhány szónak, ezért gondoskodj arról, hogy hatásosak legyenek.
Íme néhány tipp, amit érdemes szem előtt tartani:
- Az oldal címe 30 és 60 karakter közötti legyen
- A meta leírást tartsuk 160 karakter alatt
- A cím és leírás tartalmazza a célzott kulcsszót
- Győződj meg róla, hogy a cím és a meta leírás minden oldalon egyedi.
5. Használj rövid, de beszédes URL-címeket
A hatékony URL:
- Tartalmazzon kulcsszavakat: Ha lehet, próbáld meg az elsődleges kulcsszót is feltüntetni.
- Olvasható legyen: Amikor a látogató elolvassa az URL-t, könnyen meg kell értenie, hogy miről szól az oldal.
- Legyen tömör: A rövidebb URL-címek (kb. 60 karakter) előnyösebbek. Ez azért van így, mert sok keresőmotor nem tudja feldolgozni a hosszabb URL-címeket, és emiatt hátrébb sorolhatják az oldalt.
Ha azt szeretnéd, hogy weboldalad sikeres legyen, szükséged van SEO-ra. A SEO elsajátítása még a szakértők számára is a folyamatos tanulás, kísérletezés és kreativitás folyamata. Használd fel ezeket a tippeket, hogy a kívánt eredményeket érj el, függetlenül a jelenlegi tapasztalati szintedtől.
Legutóbbi hozzászólások